CWT Meetings & Events fastslår, at bæredygtighed er kodeordet for møder og events i 2020

CWT Meetings & Events, den globale møde- og eventafdeling i CWT, siger i deres rapport om M&E om fremtidens trends i 2020, at bæredygtighed fortsætter med at være en vigtig del af forretningen for branchen. En branche, der har en omsætning på 840 mia. USD, i 2020.

I takt med, at aktivister protesterer i verdens største byer og forlanger handling på klimaområdet, viser virksomheder i stigende grad interesse for emnet.

“Bæredygtighed inden for møde- og events-branchen, ja faktisk inden for hele rejsebranchen, er et af virksomheder og mødeplanlæggers primære fokusområder i 2020,” siger Derek Sharp, Senior Vice President og Managing Director, CWT Meetings & Events. “Det drives af nyhedsdækningerne om klimaforandring, men endnu vigtigere, støttes det af den næste generation af rejsende, millenniumgenerationen, som spås at blive den største gruppe af forretningsrejsende på globalt plan fra 2024 og fremover, samt de såkaldte centennials, der følger lige bagefter dem. “For dem er det at rejse almindeligt og tilgængeligt på en måde, som det ikke var for de ældre generationer,” tilføjer Sharp. “De ønsker fortsat at mødes på populære destinationer, men de er meget opmærksomme på at agere bæredygtigt og dermed respektere miljø og lokalsamfund, uanset hvor de rejser hen.”

Deloittes globale millenniumundersøgelse 2019 viser, at klimaforandringer er denne generations største bekymring. Som svar på dette indfører virksomheder og mødeplanlæggere forskellige initiativer, herunder modregning af air miles med CO2-udledning, ingen brug af plastik, valg af lokalt indkøbt og producerede føde- og drikkevarer eller valg af etisk korrekte leverandører.

Mens forbrugere og medarbejdere i hele verden søger efter virksomheder og brands, der afspejler deres værdier, hjælper større internationale initiativer som United Nations Sustainable Development Goals med at vise, at i 2020 og fremover er bæredygtighed og ansvarlighed ikke længere blot et bekvemt emne på HR’s agenda, men har virkelige konsekvenser for en virksomheds brand og bundlinje.

Avainsanat: