CSR: Guld til Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel får guld for andet år i træk af EcoVadis for sit arbejde med CSR.

Carlson Wagonlit Travels indsats inden for CSR anerkendes med en førende position både blandt verdens 1 % mest ansvarlige virksomheder samt i branchen for at føre en ansvarlig forretningspraksis i følge EcoVadis’ rating.

Carlson Wagonlit Travel (CWT), en af verdens største digitale travel management virksomheder, meddeler i dag, at virksomhedens arbejde med CSR er blevet anerkendt med en guld-rating af EcoVadis for andet år i træk. EcoVadis leverer uafhængige ratings af virksomheders CSR-aktiviteter. Denne guld-rating fra EcoVadis placerer CWT blandt verdens 1 % mest ansvarlige virksomheder i følge EcoVadis. CWT får også topkarakter i branchen for at føre en ansvarlig forretningspraksis.

Det giver mening at efterleve CWTs værdier

”For andet år i træk får vi guldstatus for vores globale arbejde med CSR. Det beviser både overfor os selv og vores kunder, at det giver mening at efterleve CWTs værdier,” siger Catherine Maguire-Vielle, CWT’s HR Officer. ”CSR er et grundelement i alle relationer med vores kunder, og EcoVadis tredjeparts guld-rating tydeliggør vores engagement for at opnå den højeste standard i arbejdet med etik og ansvarlighed, uanset hvad vi laver.”

”Denne rating er et bevis på, at CWT’s arbejde med CSR har fokus på de fundamentale elementer for forretningen,” tilføjer Françoise Grumberg, CWT’s Vicepræsident for Global Responsible Business. ”Guld-ratingen er også et bevis på, at teamwork og engagement på tværs af vores forretning forankrer CSR i vores virksomhedskultur.”

EcoVadis udvikler globale CSR scorecards med ratings ud fra 21 CSR-kriterier, der hjælper
virksomheder med at vurdere, hvordan de skal håndtere de mange facetter omkring CSR-rapportering. Kriterierne er inden for fire områder: miljø, arbejdspraksis, ansvarlig forretningspraksis og bæredygtigt indkøb. CWT blev vurderet inden for hvert kriterie ved at se på politikker, handlinger og resultater.

Læs mere om CWT’s arbejde med CSR – klik her