CWT 3.0 – den digitale strategi har medvind

CWT glæder sig over gode resultater i 2017, som var det første hele år med virksomhedens digitale strategi CWT 3.0.

“2017 var året, hvor vores digitale strategi – CWT 3.0 – kunne ses på tallene,” siger Kurt Ekert, President & CEO i Carlson Wagonlit Travel. “Vi fokuserer fortsat på at levere en teknologi-drevet kundeoplevelse i høj kvalitet gennem alle vores kanaler – og bygge en voksende forretning inden for hoteldistribution. Resultatet for 2017 viser, at vores strategi virker.”

 

Nøglepunkter for 2017:

Finansielt*
  • Kontraheret nysalg** (US$ 1,7 mia.)
  • Samlet transaction volume + 3,6% (US$ 23,2 mia.)
  • Indtægter + 1,9% (US$ 1,4 mia.)

 

Operationelt
  • Antal transaktioner voksede 1,5% til 60 millioner
  • Leverede en ny digital rejseplatform, myCWT, til vores kunder
  • Øgede investeringer i teknologi med 61%
  • Lancerede RoomIt by CWT, den første hoteldivision leveret af en travel management virksomhed
  • Rundede 1 million downloads af CWT To Go ™
  • Sikrede en 10% stigning i antallet af møder og events for virksomheder

 

Det gode finansielle resultat for 2017 med en øget transaktions volume på 3,6%, øgede indtægter med 1,9% og 1,7 mia. US$ i kontraheret nysalg skyldes især en stabil vækst i Asia-Pacific og de amerikanske markeder.

I 2017 blev CWT den første travel management virksomhed til at lancere sin egen hoteldivision, RoomIt by CWT. Hoteldivisionen er designet til at levere værelser, priser og loyalitetsprogrammer ved at integrere aftalepriser med udbuddet fra en række andre hoteludbydere. I 2017 voksede år-til-år hotel-indtægter med 13%, hvilket understreger vigtigheden af bedre indhold og bookingmuligheder.

2017 var året, hvor myCWT blev CWT’s samlede rejseportal. Skiftet er en del af CWT 3.0 som muliggør leveringen af nye services til kunder på en mere enkel og nem måde, hvilket sikrer innovation samt en bedre kundeservice.

CWT rundede også 1 million registrerede brugere af vores rejseapp, CWT To Go og påbegyndte desuden test af flybooking i app’en.

Læs mere om CWT

 

CWT 3.0 digitale strategi

 

CWT arbejder også inden for fire specialiserede områder, som alle bidrog til succes i 2017:

CWT Energy, Resources & Marine (www.cwt-energy-resources-marine.com) håndterer rejsebehov inden for olie-, gas- og mineindustrien samt de maritime og alternative energibrancher. Indtægter i 2017 var stabile sammenlignet med 2016 i forbindelse med, at forholdene i branchen begyndte at blive bedre.

 

CWT Meetings & Events (www.cwt-meetings-events.dk) hjælper med at planlægge og håndtere møder og events, mens omkostningerne kontrolleres og minimeres. I 2017 steg indtægter med 6% og teamet planlagde næsten 38.500 møder og events (ca. 105 per dag), hvilket svarer til en stigning på 10% fra 2016.

 

CWT Solutions Group (www.cwt-solutions-group.com) leverer effektivisering i travel procurement gennem innovativ supplier sourcing, data intelligence, traveler management og mobilitet. I 2017 opnåede teamet en vækst på 11,9% i indtægter samt markante udviklinger såsom en Mandarinsk version af CWT AnalytIQs.

 

RoomIt by CWT (www.carlsonwagonlit.com/roomit/en/home) giver adgang til hotelværelser og –priser samt tillægsydelser, personlig reklame, mens vi hjælper virksomheden med at holde styr på budgettet. Efter afdelingens åbning i juli 2017 har RoomIt allerede fået mange kunder uafhængigt af CWT’s øvrige forretning.

 

*Eksklusiv internationale partner netværk, men inklusiv joint ventures.

** Årligt kontraheret nysalg, eksklusiv kontraktforlængelser, men inklusiv joint ventures.

Avainsanat: , , ,