De positive forhold, i forbindelse med forretningsrejser, i væsentlig grad opvejer de negative

CWT’s undersøgelse viser, at forretningsrejsende føler, at de positive forhold ved forretningsrejser opvejer de negative, både på jobbet (92 %) og derhjemme (82 %). Forretningsrejsende fra Nord-, Central-, og Sydamerika er de mest entusiastiske med hhv. 94 % og 86 %, efterfulgt af rejsende fra Asien og Stillehavsområdet med 93 % og 84 % og Europa med 89 % og 77 %.

“Ifølge vores undersøgelse er noget af det mest interessante ved forretningsrejser at rejse til nye destinationer, møde folk ansigt-til-ansigt for første gang, netværke med mennesker, der kan hjælpe med at styrke forretning såvel som karriere, og komme væk fra dagligdagens trummerum”, siger Niklas Andréen, Executive VP og Chief Traveler Experience Officer hos CWT. “Det er vigtigt, at vi anerkender værdien, som rejsende finder i forretningsrejser, og forstår, hvad de rejsende finder positivt ved at være på farten.”

CWT’s undersøgelse viser også, at for rejsende fra hele verden er opbygning af tillid (39 %), at lære andre mennesker bedre at kende (32 %), og effektivitet (31 %) de tre mest positive ting ved at mødes personligt med andre mennesker. Europæiske rejsende værdsætter mest at lære andre mennesker bedre at kende (37 %), efterfulgt af Nord-, Central- og Sydamerika (36 %) og rejsende fra Asien og Stillehavsområdet (25 %).

Europæere værdsætter også værdien af at møde mennesker ansigt-til-ansigt mest (34 %), efterfulgt af rejsende fra Asien og Stillehavsområdet (31 %) og Nord-, Central- og Sydamerika (29 %).

Bleisure-trends

En anden ting, der ses som en sidegevinst ved forretningsrejser er muligheden for at forlænge sin rejse med et par dages ferie. I de seneste 12 måneder har deltagerne i undersøgelsen i gennemsnit forlænget deres rejse 2,4 gange. Rejsende fra Nord-, Central-, og Sydamerika førte an med 2,7 gange, efterfulgt af 2,4 i Europa og 2,3 i Asien og Stillehavsområdet. Det gennemsnitlige antal dage globalt var 4,3 dage.

Undersøgelsen viser også, at virksomheder ser mest positivt på bleisure-rejser, hvis medarbejderne selv betaler for deres private udgifter (76 %), især Asien og Stillehavsområdet (79 %) og Nord-, Central- og Sydamerika (77 %). Europæiske virksomheder er mindst begejstret for bleisure-rejser med 70 %.

Avainsanat: ,