Falck Global Assistance vælger CWT som ny travel management-partner

Carlson Wagonlit Travel (CWT) er ny travel management-leverandør for Falck Global Assistance, hvilket vil få en positiv betydning både i relation til håndtering af medicinske transporter for kunderne samt forretningsrejser for virksomhedens egne medarbejdere. I første omgang er der tale om et samarbejde i Norden og USA, men på længere sigt forventes aftalen at blive udvidet til hele Falck Global Assistance, der er til stede med egne kontorer og alarmcentraler i 10 lande.

Valget af en ny travel management-leverandør er et led i en større forretningsstrategi, der blandt andet fokuserer på bæredygtig vækst og transparens, konsolidering og omkostningsoptimering samt øget rejsesikkerhed. Det nye rejsesetup bliver centraliseret i Falck Global Assistances hovedkontor i København, hvor man blandt andet etablerer et globalt rejsecenter, der skal arbejde tæt sammen med interne transportspecialister.

”Det har været vigtigt for os, at vores kommende partner er en international spiller med stor ekspertise inden for både travel management og medicinske transporter,” siger Jan Oluf Madsen, konstitueret CEO i Falck Global Assistance. Han fortsætter: ”For os var CWT det oplagte valg, og jeg er sikker på, at begge parter kan få noget ud af den erfaring og viden, som den anden besidder. Udover at aftalen vil skabe større overblik og smidighed i den daglige planlægning og transportkoordinering på tværs af vores kontorer, understøtter løsningen desuden vores interne ambition om hele tiden at forbedre rejsesikkerhedsprocedurerne for vores egne medarbejdere.”

Sammenlignet med tidligere bliver der tale om én konsolideret aftale med fokus på fleksibilitet og transparens, der sparer omkostninger samtidig med, at man med løsningen kan tage højde for fremtidens øgede rejseaktivitet.

Den øgede transparens vil blandt andet kunne ses i mulighederne for at trække diverse skræddersyede rapporter og rejsestatistikker, hvilket vil komme både forsikringsselskaber, erhvervskunder og Falck Global Assistance til gode, når det kommer til bestilling af både medicinske transporter til tilskadekomne rejsende og interne forretningsrejser. Her kan data bruges til at optimere procedurer og tilpasse behov i henhold til virksomhedens Duty of Care-program og rejsesikkerhedspolitik.

CWT har ligeledes store forventninger til samarbejdet:
”Jeg glæder mig over, at en global virksomhed som Falck Global Assistance har valgt CWT som travel management-leverandør, og jeg ser frem til at følge det strategiske samarbejde,” siger direktør for CWT Danmark, Torben Rodenberg, og uddyber: ”Vi får mulighed for at understøtte Falck Global Assistances forretningsstrategi med et tydeligt overblik over data. Denne forbedrede viden giver øget kontrol af omkostninger på medicinske transporter og interne forretningsrejser. Samtidig skal vores globale rejsecenter gøre bestillings- og betalingsprocessen enkel og digital for de interne transportspecialister i Falck Global Assistance.”

Torben Rodenberg fortsætter, ”jeg glæder mig også over, at samarbejdet inkluderer fokus på sikkerhed og tryghed for Falck Global Assistance egne medarbejdere og rejsende, der måtte komme til skade.”

For yderligere information, kontakt direktør for CWT Danmark, Torben Rodenberg, trodenberg@carlsonwagonlit.dk i CWT eller presseansvarlig i Falck Global Assistance, Marie Vig,
marie.vig@falck.com.

Læs mere om Falck Global Assistance

Læs mere om CWT