Forretningsrejser med digital assistance

CWTs leder for teknologi og digitale løsninger, Amir Kirshenboim, var CWT Finlands gæst på Matka Nordic Travel Fair 2018. Han kom med et klart budskab for fremtidens forretningsrejse: Teknologi er, og vil i fremtiden udgøre, en central del af CWTs services, og er det element, der vil adskille CWT fra konkurrenterne.

En bedre kundeoplevelse med teknologi

”Teknologi muliggør kommunikation, effektivitet og en bedre kundeoplevelse fra det øjeblik, der bestilles en rejse. Ved hjælp af teknologi kan vi udnytte de oplysninger, vi har om vores kunders behov og baggrund. Det betyder, at selve bookingprocessen kun kræver et par klik,” siger Amir Kirshenboim. ”Nu hvor vi har det grundlæggende på plads, kan vi nemt tilbyde flere services og støtte op om individuelle behov og ønsker. For virksomheden er det også vigtigt, at teknologi gør det nemmere at sikre, at de rejsende overholder virksomhedens rejsepolitik.

Et centralt udgangspunkt er, at CWTs services skal være let tilgængelige på alle platforme. Aktuelt er der fokus på mobiltjenester, som naturligvis er optimeret til alle enheder. De udgør vigtige services for den moderne forretningsrejsende, og CWT vil investere kraftigt i dem.

myCWT – mere fokus på den digitale oplevelse

CWT’s første skridt i opdateringen af digitale services var oprettelsen af den nye rejseportal, myCWT. myCWT gør det muligt for CWTs kunder at få adgang til online booking systemer, som deres arbejdsgivere har valgt, kontrollere og opgradere deres rejseprofiler og gøre brug af CWTs enestående udvalg af hoteller ligeså nemt som på app’en CWT To Go. I øjeblikket er der allerede i nærheden af 700.000 forskellige tilgængelige hotelvalg. Alle særligt egnet til den forretningsrejsende.

Nye generationer – nye krav og behov

Der tages også hensyn til generationskløfter, når CWT klargør produkter og services. CWT anerkender, at de yngre rejsende ikke længere bruger telefonen til at ringe og tale med kundeservice. De er mere vant til at chatte. Og i fremtiden vil de sandsynligvis være de første til at hilse mulighederne i forbindelse med kunstig intelligens velkommen. De ønsker at få de oplysninger, de har behov for, så hurtigt som muligt. Således tilbyder CWT sine services uafhængigt af platformen. For nogle er computerskærmen det helt naturlige, mens andre foretrækker, at en bot – et computerprogram, som fungerer selvstændigt på grundlag af de givne instruktioner – besvarer deres spørgsmål på de sociale medier.

Oplevelser og forbindelser – en del af forretningsrejsen

”Forretningsrejser adskiller sig stadig fra privatrejser. Først og fremmest betales rejserne af arbejdsgiveren, som sætter omkostningseffektivitet højt på prioriteringslisten. Ligeledes er virksomheder ansvarlige for deres rejsende på

Amir Kirshenboim, CWT: Den digitale forretningsrejse

Amir Kirshenboim (til venstre) og Jari Oinonen, nordisk salgsdirektør hos CWT

forretningsrejser, hvilket betyder, at sikkerheden skal være på plads og servicen skal fungere, selv når der opstår nødstilfælde eller overraskelser på rejsen,” siger Amir Kirshenboim. ”På samme tid vil virksomheder sikre, at de får de bedste medarbejdere, og en af måderne at sikre sig de bedste medarbejdere er ved at tilbyde forskellige slags personalegoder. At indlægge nogle interessante fritidsaktiviteter i forretningsrejsen vil i fremtiden være en vigtig måde at gøre det på, ” siger Amir Kirshenboim.

 

”På den anden side ved vi, at næsten 80 % af forretningsrejsende bevæger sig i grupper. De er ofte på den samme adresse, i de samme byer, deltager ved samme begivenheder og har ens interesser, så hvorfor ikke sætte dem i forbindelse med hinanden,” spørger Amir Kirshenboim. ”Via vores services får vi adgang til unikke oplysninger om grupper, som vi kan bruge til at udvide services, såsom at forbinde grupper og enkeltpersoner. Hvis en person fra dit uddannelsessted deltager i den samme konference som dig, vil en app oplyse dig om det. Og hvis du har lyst, kan du booke dit fly til den samme afgang eller deles om transporten til og fra lufthavnen og på den måde spare penge,” siger Amir Kirshenboim.