Tre ud af ti forretningsrejsende ønsker hotel reward frem for sikkerhed på rejsen

Ifølge en undersøgelse foretaget af Carlson Wagonlit Travel vil tre ud af ti forretningsrejsende hellere ofre tryghed på rejsen frem for hotel loyalitetspoint og rewards. Rejsende fra Nord- og Sydamerika (39%) er mest tilbøjelige til at ofre tryghed frem for hotel rewards, efterfulgt af europæiske forretningsrejsende (34%) og rejsende fra Asien og Stillehavsområdet (28%).

I Europa blev forretningsrejsende fra Sverige, Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og Storbritannien adspurgt om deres rejsevaner. Over halvdelen (51%) af de svenske forretningsrejsende er villige til at ofre tryghed til fordel for hotel loyalitetspoint og rewards. Dette kan være relateret til at blot 16% af svenskerne slet ikke er bekymrede for sikkerheden på hoteller. Kun tyskere (18%) er mindre bekymrede for sikkerheden når de bor på hoteller.

“Rejsende er uden tvivl fokuserede på deres hotel loyalitetspoint – de vil gå meget langt for at få de fordele det inkluderer,” siger David Falter, President, RoomIt by CWT. “En måde at møde den udfordring på er ved at lade de rejsende få point, hvis de booker inden for rejsepolitikken.”

Hvad får de rejsende til at føle sig usikre på hoteller?

Næsten én tredjedel (30%) af rejsende fra Asien og Stillehavsområdet udtrykker bekymring omkring sikkerheden på hoteller, mens 27% af de rejsende fra Nord- og Sydamerika har denne bekymring. Europæiske rejsende siger, at de er mest bekymrede for indbrud (46%), terrorisme (35%), eller forstyrrelser/handlinger fra andre hotelgæster (34%).

To ud af fem rejsende er bekymrede for, at de hotelansatte ved en fejl giver værelsesnøgle eller -information til en fremmed (41%) – en bekymring der deles af 29% af de europæiske rejsende.

Hvilke forholdsregler tager de rejsende for at være sikre på hoteller?

Som forventet siger størstedelen af de rejsende (75%), at en af de ting, de gør for at være sikre, er, at holde værelsesdøren låst hele tiden.

“Mens de fleste hoteller automatisk låser døren, findes der en række løsninger på markedet, som kan hjælpe den rejsende med at sikre værelses yderligere,” siger Falter. “Eksempelvis dør-stoppere, transportable dør-låse og alarmer.”

Mere end en tredjedel af rejsende (37%) svarede, at de tager nøglekortet ud af holderen, så kortet ikke kan kædes sammen med værelsesnummeret. Rejsende fra Nord- og Sydamerika (42%) er mere tilbøjelige til at gøre dette i forhold til andre områder, det er eksempelvis kun 29% af europæere, der gør dette.

En anden mulighed er at hænge ”do not disturb”-skiltet på døren – en metode, der benyttes af 30% af de rejsende globalt, 35% af rejsende fra Asien og Stillehavsområdet og 23% af europæere.

Rejsende mener også, at etagen, hvorpå de bor, har indflydelse på sikkerheden. En fjerdedel siger, at de foretrækker at bo højere oppe, mens 15% ønsker en etage længere nede. Omkring en femtedel af rejsende (21%) undgår at bo på stueetagen.

”Sikkerhedseksperter anbefaler typisk at bo mellem tredje og sjette etage, hvor der er svært for en indbryder at bryde ind, mens du samtidig er tæt på nødudgange i tilfælde af brand,” tilføjer Falter.

Om undersøgelsen

CWT Safety & Security undersøgelsen er foretaget af Carlson Wagonlit Travel og Artemis Strategy Group mellem d. 29. januar og d. 9. februar 2018. Data er blevet samlet fra mere end 2.000 forretningsrejsende fra Nord- og Sydamerika (Brasilien, Canada, Chile, Mexico og USA), Europa (Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige og Storbritannien) samt APAC (Australien, Kina, Indien, Japan, Singapore og Sydkorea). For at deltage i undersøgelsen skulle forretningsrejsende have haft mere end fire forretningsrejser inden for de seneste 12 måneder.

 

Avainsanat: , , , ,