Skab målbar værdi for dine møder

Torsdag den 23. februar var CWT Meetings & Events på scenen ved
SBTAs morgenseminar på Easy Fair Kista.

Pernilla Andrén, Senior Nordic Director, CWT Meetings & Events og Fredrik Hermelin, Nordic Commercial Director, CWT meetings & Events, fortalte om, hvordan mødeplanlæggere får mest ud af det enkelte møde. Hvordan kan vi rent faktisk påvise nytten af møderne ud fra målbare kriterier? Det gav Pernilla og Fredrik deres svar på.

Rapporter viser, at vi afholder flere møder og investerer flere penge i møder generelt. Noget der er med til at gøre møder og events den hurtigst voksende del af rejseindustrien i dag. Væksten på forretningsrejser i gennemsnit i Norden er på 2-3 % til sammenligning med møder og events som vokser med over 10 %.

En stor del af dette skyldes, at forretningsrejsebranchen er mere moden, men nu er det møde- og eventbranchens tur til at vokse. Jo flere penge, der puttes i mødebranchen desto større fokus får den på agendaen hos virksomhederne, og desto større interesse har vi som leverandører for at udvikle værktøjer til at optimere mødeoplevelsen og måle værdien af mødeaktiviteten.

Fredrik og Pernilla på scenen

Med et stigende krav til, at hvert møde skal være en god investering for virksomheden og den enkelte deltager, så anbefaler Pernilla og Fredrik, at man som virksomhed måler resultatet af mødet eller eventen ud fra fire trin:

1.    Hvorfor skal vi holde mødet?
Sæt en klar målsætning op og byg mødet op, så det passer til målsætningen

2.    Hvem skal inviteres?
Vær bevidst om, at deltagerne skal kunne bidrage med energi og/eller viden

3.    Hvor skal mødet afholdes – hvilket mødested passer bedst?
Sikr at mødestedet passer til mødets deltagere og tema

4.    Nåede du dit mål med mødet?
Efter mødet starter den vigtigste del – sørg for, at den investerede tid fører til udvikling, resultatforbedring og ny viden

Pernilla Andrén fortæller, at når du er kommet så langt som til trin tre, så har du skabt gode forudsætninger for at opnå en god ROO ved mødet eller eventen, men selvfølgelig vil du på baggrund af målsætningen med mødet sikre, at din virksomhed får noget ud af investeringen og dermed en god ROI – og derfor er trin fire en meget vigtig del af planlægning og evaluering.

Spørgsmål til Pernilla Andrén

Pernilla Andrén, Senior Nordic Director, CWT Meetings & Events



Hvorfor mødes vi mere i dag end tidligere?
”Beslutningsprocesserne er kortere og hurtigere i dag, samtidig med er det mere sandsynligt, at vi samarbejder med kunder og kolleger over et større geografisk område. Det medfører, at vi har et øget behov for at samles og skabe en fælles forståelse og ramme.”

Hvad driver hvad?
Er det de nye digitale muligheder for at måle investeringer, der får virksomhederne til at ville investere penge – eller er det virksomhedernes efterspørgsel efter ny teknologier til at måle investeringer, der har tvunget mødebranchen til at udvikle nye digitale features til at måle ROI?

”Godt spørgsmål. Udviklingen kommer formodentlig fra begge sider. Men hovedsageligt skyldes det, at de digitale features er så gode i dag – og både lettilgængelige og billige. Der findes egentlig ingen undskyldning for ikke at benytte mulighederne for at skabe engagement før, under og efter mødet samt måle værdien af det.”

Vil du læse mere om dette emne – så klik her

 

Avainsanat: , , ,