Et skift fra det velkendte til det nye

Da konsulentvirksomheden inden for medier og kommunikation, Analysys Mason, ville have deres rejsende til at tage den gratis rejseapp CWT to Go i brug, var det helt centralt med en adfærdsændring.

Få flere funktioner samlet

Direktionssekretær hos Analysys Mason, Karen Westdijk, der planlægger rejseaktiviteter for 150 medarbejdere, stod i spidsen for et projekt, der skulle få alle til at bruge app’en, ud fra de potentielt tidsbesparende fordele, der var identificeret for de rejsende og hende selv.

Karen forstod, at det var afgørende, at medarbejderne tog del i projektet, men det var ikke nødvendigvis en nem opgave. De rejsende brugte allerede en række andre apps til vejrprognoser, taxabestilling og hotelbooking. CWT To Go tilbød alt dette og meget mere på et samlet sted. Udfordringen var at overbevise de rejsende om at skifte fra det velkendte til det nye.

Gå forrest i forandringen

Karens første skridt i målet om at opnå de rejsendes engagement var at få direktionen med ombord og få de første ambassadører af CWT To Go. Der opstod en mulighed, da hendes chef, Chris Stanford-Beale, var strandet i en lufthavn. Karen pointerede, at det ville have været en stor hjælp, hvis han havde haft app’en, så han indvilligede i at downloade den og give den en chance.

Dommen fra Chris, der er partner hos Analysys Mason, lød: “Den er en sjælden juvel!” Det motiverede Karen til at henvende sig til CEO, Bram Moerman, der var vild med den, så snart han havde prøvet den. Inden længe promoverede afdelingsledere app’en til deres kolleger, og Karen modtog e-mails fra folk, der ville vide mere om den “vidunderlige app”.

Det kan være en udfordring for enhver rejseansvarlig at få en medarbejderstab til at downloade en udvalgt app til deres smartphone, men Karen var heldig. Det var blevet tid til at udskifte smartphones hos Analysys Mason, og alle i virksomheden skulle have en ny iPhone. CEO, Bram Moerman bad it-afdelingen om at installere CWT To Go på alle de nye iPhones.

Til alles fordel

Karens næste skridt var at opmuntre de rejsende til at bruge app’en ved at forklare, hvor let den var at bruge og alle dens fordele. CWT To Go skulle udstyre de rejsende med en app, der understøttede foretrukne bookingkanaler og udbydere og levererede de praktiske rejseoplysninger i realtid, herunder statusmeddelelser om flyafgange, kalendersynkronisering, meddelelser om gate-ændringer og mobil check-in.

Oven på en vellykket integration af CWT To Go blandt de rejsende hos Analysys Mason oplever Karen selv mange af fordelene ved app’en. Den har udryddet mindre forespørgsler, der før blev sendt til hende, særligt fra de mindre erfarne rejsende i forbindelse med f.eks. hvordan og hvornår, man skal tjekke ind. Hvis en rejsende er strandet i en lufthavn, og der er gate-ændringer, ringer de ikke længere til hende for at finde ud af, om de har misset deres fly, eftersom alle de oplysninger, de har behov for, findes i CWT To Go.

I en opsummering om fordelene ved CWT To Go sammenlignet med konkurrenter på markedet siger supportanalytiker, Marc Tatossian, hos Analysys Mason: “CWT To Go er den ultimative rejse-app. Det, der gør denne app endnu mere speciel end andre rejse-apps, er, at den har alt det, du har behov for, for at komme i gang!”

Du finder mere information om CWT To Go her.

Avainsanat: , , , ,