Er det bedst at rejse alene eller sammen med andre?

Millennium-generationen er langt mere socialt anlagt end ældre forretningsrejsende, og de bekymrer sig mest om deres personlige sikkerhed. Det viser tal fra CWT Connected Traveler Study – en undersøgelse af flere generationer, hvor mere end 1.900 forretningsrejsende fra 16 lande deltog.

 

Millennium-generationen rejser gerne med andre

58 % af Millennium-generationen rejser med andre, 43 % rejser med kolleger og 15 % med venner eller familie. I modsætning til dette rejser knap tre fjerdedele (71 %) af Babyboom-generationen alene. Nogle gange rejser de med kolleger (23 %), men de rejser sjældent med venner eller familie (6 %). Forretningsrejsende fra Generation X ligger et sted i midten med 58 %, der rejser alene, 31 % med en kollega og 11 % med venner eller familie.

Millennium-generationen kan lide at rejse i grupper – og er den mest sikkerhedsbevidste generation

 

“Vi oplever et massivt generationsskifte i de yngre forretningsrejsendes vaner – den højt besungne Millennium-generation”, fortæller Julian Walker, Head of External Communications hos Carlson Wagonlit Travel. “Millennium-generationen er langt mere sociale, når de rejser, de elsker teknologi, og er dem, der bekymrer sig mest om deres personlige sikkerhed”.

Millennium-generationen er en sikkerhedsbevidst generation

Undersøgelsen viser, at Millennium-generationen – defineret som værende mellem 24-34 år – er mest tilbøjelige til at aflyse en rejse pga. sikkerhedshensyn. Næsten en tredjedel (29 %) af Millennium-generationen har gjort det, sammenlignet med 20 % af Generation X (35-51 år) og kun 12 % af Babyboom-generationen. Ligeledes køber næsten halvdelen (49 %) af Millennium-generationen en rejseforsikring, sammenlignet med kun 36 % af Generation X og 31 % af Babyboomerne (52-65 år).

 

Næsten halvdelen af Millennium-generationen kontakter venner eller familier mere end én gang om dagen, når de rejser

 

Næsten halvdelen af Millennium-generationen (45 %) kontakter venner eller familier mere end én gang om dagen, når de rejser, sammenlignet med 38 % af Generation X og 29 % af Babyboomerne. Millennium-generationen har mere kontakt med kunder (55 %), når de rejser, end Generation X (44 %) og Babyboomerne (35 %) samt med kolleger (41 %) kontra 28 % af Generation X og kun 19 % af Babyboom-generationen.

Brugen af teknologi afviger også drastisk mellem generationerne. Når det handler om at holde kontakt med familien, foretrækker Babyboomere at bruge telefonen (51 %), sammenlignet med næsten halvdelen af Generation X (44 %) og kun 39 % af Millennium-generationen. Omvendt bruger hele 31 % af Millennium-generationen Skype, sammenlignet med 24 % af Generation X og blot 17 % af Babyboomerne.

I kontakten med kolleger er e-mail alles foretrukne metode. Her adskiller generationerne sig dog også markant fra hinanden. Mere end halvdelen (52 %) af Babyboomerne bruger e-mail, sammenlignet med 46 % af Generation X og kun 34 % af Millennium-generationen. Når det drejer sig om brug af telefon, foretrækker 30 % af Millennium-generationen og 22 % af både Babyboomerne og Generation X at gribe knoglen og ringe til kolleger.

 

 

Om undersøgelsen

CWT Connected Traveler Study er udarbejdet af Carlson Wagonlit Travel og gennemført af Artemis Strategy Group i perioden 30. marts til 24. april, 2017. Undersøgelsens resultat er indhentet fra mere end 1.900 erhvervsrejsende i alderen 25-65 år fra Americas (Brasilien, Canada, Chile, Mexico og USA), EMEA (Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige og UK) og APAC (Australien, Kina, Indien, Japan og Singapore). For at deltage i undersøgelsen skulle de forretningsrejsende have foretaget mere end fire forretningsrejser indenfor de seneste 12 måneder.

Generationerne er defineret således: Millennium (alder 24-34) Generation X (alder 35-51) og Babyboomers (alder 52-65). Formålet med undersøgelsen er at forstå, hvordan de forretningsrejsende holder sig i kontakt med deres virksomhed og deres familie under forretningsrejsen.