Forretningsrejser stimulerer kreativitet og produktivitet, særligt blandt millennials

En undersøgelse foretaget af CWT, B2B4E travel management-platformen, viser, at seks ud af ti rejsende føler sig mere kreative og produktive, når de er på forretningsrejse.

Rejsende fra millenniumgenerationen er mere tilbøjelige til at sige, at de er mere kreative og produktive på forretningsrejser. De amerikanske millennials ligger i toppen (77 %, føler sig mere kreative og produktive), efterfulgt af millennials i Asien og Stillehavsområdet (75 % føler sig mere kreative og 73 % mere produktive). De europæiske millennials ligger på en tredjeplads (henholdsvis 58 % og 57 %).

“Vi er stolte over at være i en branche, der hjælper med at få det bedste frem i mennesker, ” udtaler Niklas Andreen, Executive VP og Chief Traveler Experience Officer hos CWT. “Disse resultater er ikke overraskende – rejser giver folk mere energi, fremmer nytænkning, skaber forbindelser – og der er intet, der slår et møde ansigt til ansigt.”

Generelt er rejsende fra Asien og Stillehavsområdet mere tilbøjelige til at føle øget kreativitet (65 %) og produktivitet (64 %) sammenlignet med rejsende fra Amerika (henholdsvis 58 % og 60 %) og Europa (henholdsvis 53 % og 51 %).

CWT’s undersøgelse viser også, at seks ud af ti rejsende er mest produktive, når de arbejder ansigt til ansigt og samarbejder med kollegaer, modsat når de arbejder alene (30 %) eller work@home (14 %).  Produktiviteten blandt rejsende fra Asien og Stillehavsområdet er højest, når der arbejdes ansigt til ansigt: 61 % mod 53 % for rejsende fra Amerika og Europa.

Avainsanat: ,